مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 10:272022-07-11سياسي

فارس من| با وجود ایده های دانش بنیان ایرانی چرا مقاله ISI؟


برخی کاربران سامانه فارس من خواستار جایگزینی ایده های دانش بنیان به جای چاپ مقاله ISI برای دفاع دکتری شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مخاطبان سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار حذف الزام چاپ مقاله ISI و جایگزینی آن با ایده های دانش بنیان را داشته اند.

اما ISI چیست؟ ISI مخفف حروف اول موسسه Institute for Scientific Information  به عنوان بخشی از موسسه تامسون رویترز است که یک مرجع تعیین استاندارد و تایید اعتبار نشریات علمی در سراسر جهان است و مقاله ای که در این موسسه به چاپ برسد معتبر محسوب می شود.

در ایران دانشجویان دکتری برای دفاع باید 2 مقاله ISI از نوع Q1 داشته باشد که این مسأله مورد انتقاد دانشجویان دکتراست چرا که بسیاری از نشریات ISI Q1 در خارج از کشور هستند و بر اساس نیازمندی کشورهای خارجی طراحی می شوند.

سردبیر سوژه فارس من در این باره می گوید: با توجه به اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی ما باید بر اساس نیازهای کشور خودمان پروژه تعریف کنند بنابراین بهتر است الزام انتشار مقاله ISI حذف شده و به جای آن ایده های دانش بنیان جایگزین شود.

  وی معتقد است: تایید برخی مقالات در ISI زمان بر است و متناسب با نیازهای کشور ما نیست بنابراین از مسوولان می خواهیم این الزام را حذف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| با وجود ایده های دانش بنیان ایرانی چرا مقاله ISI؟

فارس من| با وجود ایده های دانش بنیان ایرانی چرا مقاله ISI؟